سه‌شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Tuesday, 30 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۵۱۰۱۷
تاریخ انتشار : ۴۲ : ۱۷ - ۱۴ مهر ۱۴۰۰

" زهرا فرود" : فخرالدین صدیق شریف از بازیگران پرسابقه عرصه تئاتر، سینما و تلویزیون است که بازی در نقش دعبل خزاعی، شاعر مجموعه ولایت عشق را نقشی ماندگار و شخصیتی تاثیرگذار خواند وافزود: صداوسیما برای استقبال بیشتر از سوی مخاطب نیازمند اخذ تمعیداتی اساسی در تولیدات نمایشی خود است.

صدیق شریف بازیگر نقش شاعر در مجموعه ولایت عشق ساخته مهدی فخیم‌زاده به دیباچه گفت: بازی در نقش دِعبِل اگرچه کاراکتر طولانی در روند سریال ولایت عشق نداشت اما تجربه نوینی برایم محسوب شد چرا که این شخصیت شاعر شوریده ای بود که با آشوب‌های درونی خود نسبت به امام رضا و ولایتمداری این امام رئوف پای پیاده از بغداد راهی مَرو شد.

وی افزود: این کاراکتر به نوبه خود تاثیر بسزایی در روند داستان" ولایت عشق" داشت و با وجود سکانس های کوتاهی که می طلبید در این مجموعه داشته باشد، اما پردازش بسیاری نیاز داشت که توام با توانایی‌هایی که درراستای ایفای آن در خود احساس کردم و همچنین تعامل و همکاری با مهدی فخیم زاده کارگردان این مجموعه توانستم پردازش این شخصیت را به گونه‌ای مطلوب به سرانجام برسانم.

صدیق شریف اظهار داشت: هم اکنون در تلویزیون جای کارگردان‌های متبحری چون فخیم‌زاده و آثار فاخر چون ولایت عشق خالی است و امیدوارم شرایطی در رسانه ملی پیش آید که بتوانیم تولید و ساخت آثار فاخر و ماندگار را نهادینه کنیم و این امر با بازگشت کارگردانان مستعد و کاربلد قطعاً محقق خواهد شد.

این بازیگر ادامه داد: ولایت‌عشق اثری بود که دوران آخر امامت امام رضا (ع) را به تصویر کشید و در زمره آثار ماندگار در سبک تاریخی و دینی محسوب شد که مهدی فخیم‌زاده برای ساخت آن تمام هَمیت خود را به کار برد، به گونه‌ای که در خاطرم هست که سوار بر اسب می شد و منطقه پَرَند که تصویربرداری در آنجا صورت می‌گرفت را به لحاظ مختلف کنترل می نمود و برای ضبط سکانس زیبای برگزاری نماز عید فطر از ساعت ۵ صبح تمامی هنروران و سیاهی لشکر این مجموعه را که جمعیتی عظیم بودند با ساختار کارگردانی خود به صف کرد و خوشبختانه توانست این صحنه تاثیرگذار را به بهترین شکل ضبط و ثبت کند.

دِعبِل خُزایی شخصیتی تأثیرگذار و نقشی ماندگار در

بازیگر نقش دعبل خزاعی در مجموعه ولایت عشق گفت: توجه به نیاز مخاطب و توانایی پردازش شخصیت ها از سوی بازیگران دو مقوله مهم در عرصه تولیدات نمایشی است که در ولایت عشق با آنها به صورت بهترین شکل نگاه و پرداخته شدو در این مورد آنچه که بیشتر خودنمایی می‌کند مطالعات بازیگران در جهت نقش هایی است که در قالب آن با مخاطب در ارتباط می شوند و اگر این دانسته ها و به قدر کافی در نقش آفرینی وجود نداشته باشد و او نتواند آنطور که باید نقش را لمس کند هرگز موفقیتی در فضاسازی حاصل نخواهد شد، چرا که فضاسازی مکمل القای مفاهیم سکانس و پلان های یک اثر محسوب می‌شود و مجموعه ولایت‌عشق اثری بود که فضا سازی در آن به طور دقیق و درست لحاظ شد.

این هنرمند ادامه داد : ساخت مجموعه ولایت عشق در جهت ارائه محتوا و مفاهیم درست و همچنین جذب مخاطب نیازمند فضاسازی‌های اصولی و زیربنایی داشت تا بتواند در وهله اول برای بازیگران در راستای نقش آفرینی موثر زمینه مطلوبی را ایجاد کند و مهدی فخیم زاده به خوبی توانست تمامی فضاسازی ها را برای دقایق ساختار اثر در بازیگران و به‌تبع آن برای مخاطبان رقم بزند.

بازیگر سریال معمای شاه افزود: آنچه که می تواند نقش بسزایی در موفقیت و ماندگاری بازیگران داشته باشد صرفاً در شخصیت های دیده شده در فیلمنامه ها خلاصه نمی شود بلکه گاهی نیاز است بازیگران برای دوره‌ای از حضور در این عرصه کناره بگیرند تا نه تنها به ورطه تکرار نیفتند بلکه به لحاظ حضور زیاد، دچار دلزدگی در مخاطب نشوند. بنابراین ماندگاری و موفقیت سوار بر اصول و موازینی است که اگر متوجه آن نباشیم نمی‌توانیم مسیر موفقیت در عرصه نقش‌آفرین را طی کنیم و اعتبار خود در زمینه نقش آفرینی را حفظ نماییم.
او در پایان گفت :رسانه ملی و به طور کلی صدا و سیما زمانی موفق خواهد بود که حرف دل مردم را بر اساس نظر سنجی های دقیق و بدور از هرگونه فرمایش گرایی جمع‌بندی و بر اساس آنها آن حرکتی موثر داشته باشد در این صورت است که مطمئناً بااقبال بیشتری از سوی مخاطبان مواجه خواهد شد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
حرمت‌شکنی ستاره؛ بازیکنی که یاغی شده!

درگیری لفظی زشت محمد صلاح با " یورگن کلوپ " پیش از ورود به زمین!+ فیلم

۱۷:۴۰  -  ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
مدیر جشنواره ملی فیلم اقوام در گفتگو با دیباچه: مدیر جشنواره ملی فیلم اقوام در گفتگو با دیباچه:

جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی به یکی از جشنواره‌های معتبر کشور تبدیل خواهد شد

۱۶:۵۶  -  ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
سرمربی سابق تیم ملی تیراندازی در گفتگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

تیراندازی با همان ۴ سهمیه به المپیک می‌رود/ روند افت « جواد فروغی » بعد از بازی‌های المپیک توکیو ادامه دارد

۱۲:۱۸  -  ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
دبیر هشتمین جشنواره ملی طنز و رسانه در گفتگو با دیباچه؛

فضای آموزش طنز در کشور بسیار ضعیف است

۱۱:۲۵  -  ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
کاپیتان تیم فوتبال خاتون بم در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

قهرمانی تیم، در نبود ملیکا محمدی برایمان تلخ شد | رقبا همه از تیم‌های با اصالت فوتبال بودند

۱۱:۵۷  -  ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با رئیس موزه بین المللی استکبار ستیزی طبس

یکی از چشم انداز‌های میان مدت موزه بین المللی استکبار ستیزی طبس، راه اندازی فرودگاه صحرای طبس است

۱۴:۳۲  -  ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
پربازدیدها
آخرین اخبار